Publications

  • Huebner, E. J. (accepted, 2023). Museum Education Through Social Media. Studies in Art Education.

    Lalonde, M., Blanchette, K., Wuyckens, G., Huebner E.J., & Meilleur, B. (2023). Créer et apprécier des univers immersifs anticipatoires en enseignement des arts pour le développement des compétences en littératie numérique et en littératie médiatique multimodale. Médiation et médiatisation.

    Huebner, E.J. (2022). TikTok and museum education: A visual content analysis. International Journal of Education Through Art. (18)2, 209-225.

    Huebner, E.J. (2022) Making art at home during the COVID-19 pandemic: Young visitors, Instagram, and museum collections. Canadian Review of Art Education. 49(1), 21-33.

    Huebner, E.J. (submitted). Towards a pedagogy of futures filmmaking. Film Education Journal.

  • Professional Articles

    Huebner, E.J. (2022). Une histoire au bout des doigts: les stories en classe d’art. Vision (revue de l’Association québécoise des enseignantes et enseignants spécialisés en arts plastiques) 81(1). http://revuevision.ca/une-histoire-au-bout-des-doigts/

    Abbreviated version of the same article:

    Huebner, E.J. (2022). Une histoire au bout des doigts: « Les stories » dans la classe d’art. Vie des arts. 265, p. 16 17. https://viedesarts.com/dossiers/aqesap/une-histoire-au-bout-des-doigts-les-stories-en-classe-dart/

    Artistic Publications

    Huebner, E.J. (2022). L’étreinte des temps. Canadian Review of Art Education. 49(1), 21-33.

    Huebner, E.J. (2021) Traces. AE: Graduate Journal of Art Education. 1(1), 9.

    White papers

    Huebner, E. J., & Montgomery, A. S. (2021). Evaluation Guidebook. Project Someone.

  • Lalonde, M., Venkatesh, V., Castro, J. C., Chapman, O., Brault, A., Chang-Kredl, S., Montgomery, A. & Huebner, E.J. (Sous presse, 2022). Médias de haine, messages d’espoir : Contrer le phénomène de la cyberviolence chez les jeunes par des performances médiatiques collaboratives. Dans M. Morel, Éduquer aux enjeux sociétaux en arts et littérature. Éditions JFD

  • Huebner, E.J. & Roy, E. (2022). Explore Your Echo. Canadian Society for Education Through Art National Conference. Ontario Art Gallery, Ottawa, 14-15 October 2022.

    Huebner, E.J. (2022). How to connect with Gen Z? Social Media as a Museum educational Tool. Canadian Society for Education Through Art National Conference. Ontario Art Gallery, Ottawa, 14-15 October 2022.

    Huebner, E.J. (2022). A New Horizon: Using Social Media as a Museum Educational Tool. International Council of Museums. Prague, 20-28 August 2022.

    Skelling Desmeules, M-E., and Huebner E.J. (2022). La formation professionnelle en arts de la scène : Un contexte aux multiples cultures. SQET. Université de Montréal, Montréal, Canada, Juin 2022.

    Huebner, E.J. (2022). Museum education through social media. National Arts Education Association Conference. New York. 3-5 March 2022.

    Huebner, E.J. (2021). Making art at home during the COVID-19 pandemic: Young visitors, Instagram, and museum collections. Canadian Society for Education Through Art National Conference. 13-14. November 2021.

    Skelling Desmeules, M-E., and Huebner E.J. (2021). Training toward versatility: Multiple challenges for circus students. Circus and its Others. University of California, Davis. 5 November 2021.

    Huebner, E.J. (2021). TikTok and museum education. Participation Inside and Outside the Museum Walls. International Council of Museums and the International Committee for Education and Cultural Action (ICOM-CECA). Belgium, 25-26 October 2021.

    Huebner, E.J. (2021). TikTok and museum education. MUŻE.X Shaping Museum Futures. University of Malta. Malta, 18-19 October 2021.

    Huebner, E.J. (2021). S’exprimer en contexte de pandémie: La création de courts-métrages en cinquième secondaire. Crise et relance : théâtre et performance avant et après la pandémie mondiale. SQET-ACRT. 26 juin 2021.

    Huebner, E.J. (2021). Making art at home during the COVID-19 pandemic: Young visitors, Instagram, and museum collection. Graduate Symposium in the Department of Education. Concordia University, Montreal, Qc. 14 March 2021.

    Huebner, E.J. (2020). Children as curators: Laying out the terrain. Inclusive Museum Conference, Portugal, 3 September 2020.

    Skelling Desmeules, M-E. and Huebner, E.J. (2020). La création circassienne en contexte de formation: Expériences et rapports dialogiques. SQET-ACRT. 27 July 2020.

    Huebner, E.J. (2019). Youth programs and national identity in Canadian art galleries. The Study of Cultural Policy in Canada Conference, University of Ottawa, Ontario, 11 April 2019.

  • Huebner, E.J. & Roy, E. (2022). Explore ton écho. Association québécoise des enseignant.e.s spéclialites en arts plastiques (AQESAP). 23-25 novembre 2022.

    Huebner, E.J. (2022). Encourager la fierté et la motivation par l’enseignement du cinéma. Association québécoise des enseignant.e.s spéclialites en arts plastiques (AQESAP). 23-25 novembre 2022.

    Huebner, E.J. et Talbot, J. (2021). L’éducation à l’image médiatique : Proposer des ateliers cinématographiques en classe. Colloque professionnel des étudiantes et étudiants en formation à l’enseignement. Université d’Ottawa. 7-8 décembre 2021.

    Huebner, E.J. (2021). Une histoire au bout des doigts : La création de récits hypermédiatiques en format ‘stories.’ Association québécoise des enseignant.e.s spéclialites en arts plastiques (AQESAP). 18-19 novembre 2021.

    Huebner, E.J., & Talbot, J. (2021). Le festival canadien de cinéma jeunesse : Une opportunité pour faire rayonner les films de vos élèves. Association québécoise des enseignant.e.s spéclialites en arts plastiques (AQESAP). 18-19 novembre 2021.

    Huebner, E.J., and Montgomery, A. (2021). Online webinar on evaluation of community arts-based projects. Project Social Media Education Every Day. 22-25 November 2021. (webinar)

    Venkatesh, V. and Huebner, E.J. (2021). Landscape of Hope. Diffraction talk series for PRISME: La technologie au service de l’artiste. Montreal Museum of Fine Arts. 12 November 2021.

    Huebner, E.J. (2021) Self-expression during the pandemic: Creating short films in high school. Canadian Network for Arts and Learning. 29 October 2021.

    Huebner, E.J. (2021). Museum education through social media. UNITWIN and UNESCO International Graduate Research Seminar. UNESCO Chair of Art and Learning. 22-24 June 2021.

    Huebner, E.J. (2020). L’éducation muséale. Guest Lecture. PED3764. Faculté d’éducation. Université d’Ottawa.